Annons

Jonas Cramby
Jonas Cramby är skribent och krönikör i Café. 2009 prisades han av Sveriges Tidskrifter som Årets krönikör. Vill du också prisa Jonas, eller av annat skäl komma i kontakt med honom, maila jonas.cramby@cafe.se.

Annons
 

Expedition: träning

Kalle är tillbaka från sportlovet, så nu är det dags att börja träna expeditionsmusklerna igen! Här är veckans schema:

1. Skivstånd
Uppvärmning
På varje arm:
10 Kettlebellsvingar
10 Kettlebellryck
x3

Pass:

Marklyft 20-12-8-6-4-2-1 (öka vikten successivt)
Frontsquat 3×10
Kettlebellryck 3×3 (så tungt du bara kan. Ta i från tårna och upp med den!)

2. Med fara för ditt eget liv
Spring till Södermalm och tillbaka så snabbt du kan. Notera tiden.

3. Pattstraff
Uppvärmning: Ro 1000 meter under 4 minuter.

Pass: Bänkpress 20-12-8-6-4-2-1 (öka vikten successivt)

Vila. Sen:

16 x target=”_blank”>Armhävning på medicinboll. Gör på knäna om det blir för tungt.
25 x Ligg på rygg och kasta medicinbollen så högt du kan upp i luften, fånga den. 
x3, utan vila.

Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar