Annons

Jonas Cramby
Jonas Cramby är skribent och krönikör i Café. 2009 prisades han av Sveriges Tidskrifter som Årets krönikör. Vill du också prisa Jonas, eller av annat skäl komma i kontakt med honom, maila jonas.cramby@cafe.se.

Annons
 

Expedition: Träning

Arbetet med expeditionen fortskrider. Jag fortsätter att gå igenom era förslag och föra in dem i ett excellark (resultat redovisas snart) och för att få hjälp med fysträningen har jag kontaktat den starkaste jag vet: Kalle Wahlström. Jag tränade MMA med Kalle förra våren och han var verkligen freakigt stark – helt utan teknik bände han upp de klurigaste av grepp och krossade sin motståndare som de var gjorda av salta pinnar. Så stark vill jag också bli! Kalle, som samtidigt är en väldigt snäll person, lovade att skriva ett träningsprogram som kommer göra mig/oss (typ) lika stark som honom. Haka på ni med, så är vi i expeditionsform till sommaren!

Träningsschema vecka 1

Tisdag: Ring klocka ring
Med kettlebell x3:
target=”_blank”> 5×2 turkish getups
target=”_blank”> 10×2 Clean and snatch
target=”_blank”> 10×2 Clean and press
target=”_blank”> 10×2 utfall med kettlebell på rak arm

Onsdag: Vilodag
Lång återhämtningspromenad

Torsdag: Vilodag
Återhämtningspromenad

Fredag: Ta en arm-/bensträckare
target=”_blank”>100 burpees
Sen, utan vila mellan set
target=”_blank”> 10 bänkpress
target=”_blank”> 10 benböj
8 bänkpress
8 benböj
Och så vidare ner till
2 bänkpress
2 benböj

Lördag: Vilodag
Återhämtningspromenad

Söndag: Bendöd medelst pulka
Bär barn på axlar och pulka/snowracer i handen uppför backen i Fiskartorpet. Åk ner. 15 repetitioner.

Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar